lørdag den 1. maj 2010

En fed dag i fortiden.

hejsefter at have lidt af lidt blogfobi er jeg her igen, kan dog ikke love at jeg skriver her hver dag men et par gange om ugen istedet.
Jeg har haft en vidunderlig dag blev hentet af min datter og hendes ven ved halv 11 tiden og så skulle vi til middelalder marked.
Midt i Brøndby Skov ligger der en lille middelalder landsby,det vidste jeg ikke.
Vi blev mødt af dette syn,store flotte høns med en kæmpe hane kom spankulerende mod os og disse 4 "piger" bød os velkommen ,deres dragter er hjemmelavet både med at farve og sy i hånden selv de  bånd der er brugt er lavet i hånden,bælter,punge tasker og nogle af smykkerne er hjemmelavet,dybt facinerende det er vist nok det her hus fårene holder til i er ikke helt sikker.
Disse to herrer underholdte med musik fra dengang de var forøvrigt ret dygtige og utrolig tålmodige og havde en masse instrumenter med som de stolt viste frem og fortalte om.
Her er et par billeder fra den gamle smejde hvorfra der lød lystige hammerslag og røgen stod op fra den lidt specielle skorstenden er snoet kan desværre ikke ses på billedet.
Her ses smedjen lidt lægere fra og måske kan man ane skorstenen med den lokale ølsælger i forgrunden som havde gæster næsten hele tiden.

Kirken er meget smuk med store lysekroner som skulle tændes ved 14 tiden, døbefond som ligeledes er utrolig smuk, bænken som er håndskåret, alter med korset og. og og jamen skal jeg ikke bare vise billederne.??
Jeg har osse et af kirken men det ligger på siden jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg lige vender det.
Alt er lavet på dette sted med de bare hænder og de originale stykker væktøj som man havde den gang er det ikke utroligt.??
Til sidst dette billed synes det er skønt.
Det er lidt som fortiden møder nutiden ikke sandt..??

2 kommentarer:

  1. God morgon Eva. Härliga bilder som visar forntiden. Sånt gillar jag. Kramar

    SvarSlet
  2. Härliga bilder! Vi har Bodda marknad i slutet av sommaran som är en medeltidsmarknad och vartannat år spelar de åxå Boddaspelet, det har jag dock aldrig sett... Tomtan www.metrobloggen.se/tomtan

    SvarSlet